Одяг із вторсировини – реальність і модний тренд!

Культура переробки сміття в України знаходиться в критичному стані. За статистикою, на одного жителя припадає близько 300 тонн відходів, які потребують утилізації. В Європі та інших країнах світу компанії вже давно використовують сміття для виготовлення нових товарів, включаючи одяг та взуття.

Пластик – нова віха екомоди.

Відмовившись від хутра, ангори та натуральної шкіри, дизайнери йдуть далі в справі порятунку нашої планети. Документальний фільм Лівії Ферт «Реальна ціна моди» розповідає про шкідливий вплив fashion – індустрії на стан повітря та природи.
Завдяки переробці сміття, можуть з’явитися дійсно прекрасні речі. Такі програми реалізують чимало відомих брендів світу.

H&M


H&M – компанія, що давно використовує альтернативні джерела енергії, бере участь в екологічних програмах, виробляє аксесуари та сумки з переплавленого пластику, широко використовує вторинну та органічну бавовну. З 2013 року бренд запустив програму Garment Collecting, в рамках якої кожний охочий може здати в магазини непотрібний одяг, з якого компанія виготовить нові моделі. Наразі 20% продукції – одяг з екологічно чистих матеріалів.


Adidas


Бренд запустив виробництво лінійки кросівок з переробленого пластику. Стелла Маккартні розробила дизайн взуття, виготовленого з рибацьких сіток, снастей та сміття, яке знайшли на берегах Мальдівських островів, запатентованого волокна Parley Ocean plastic, а підошву – із вторинної гуми.

Melissa

Melissa - екологічно чисте взуття цього бренду стало фаворитом у зірок. Черевички в стилі поп-арт зроблені з полімерного пластику – мелфлексу, який не лише не токсичний, а ще й пахне карамеллю, ягодами та фруктовою гумкою.

«Зелена» червона доріжка


«Red carpet Green dress» регулярно публікує звіти з різноманітних заходів про «зелені» виходи зірок, серед яких Меріл Стріп, Ольга Куриленко, Софі Тернер та інші. Навіть на церемонії вручення премії «Оскар» було багато селебрітіс, одягнених у сукні з органічних матеріалів. Дизайнери намагаються перевершити один одного і винаходити нові способи «позитивного» виробництва.

Українські реалії

До цієї тенденції поступово долучаються й українські дизайнери.
Так, Яся Хоменко працює у форматі апсайклінгу (вироблення нових речей зі старих) і для всіх нових колекцій використовує вінтаж. Вона вважає, що люди стали більш відкритими до нових ідей, спокійно ставляться до секонд-хенду, тож за апскайлінгом - майбутнє.

Яна Голуб розробила бренд ГОЛУБ Upcycled Denim Project, який пропонує одяг зі старих джинсів: спідниці, жилети, сорочки та сарафани.

До речі у Фастові успішно працює китайська компанія «Еко-Втор», яка перетворює пластикове сміття у синтетичне волокно. Хоча на початку була одна «маленька» проблема: було важко знайти… пластикові відходи! Працівники заводу шукали пластикову тару по всій Україні! На даний момент завод співпрацює з партнерами – постачальниками із Польщі, Індії, Словакії. Річ у тому, що українці не сортують відходи, тому пластик є скрізь, де тільки можна, але не там, де його можна переробити та використати повторно. В природному середовищі пластик розкладається сотні років та отруює землю та водойми. Після збору пластику його очищують, сортують, а потім ріжуть на маленькі шматочки та відправляють на переробні заводи. Там пластик перетворюється на нитки, з яких роблять тканину.

Тому будьте в тренді – сортуйте сміття!